تکرر ادرار در خانم‌ها و درمان آن 

تکرر ادرار در خانم‌ها و درمان آن 

تاریخ انتشار : ١٣٩٦/١١/٢٤

دسته بندی :

تکرر ادرار در خانم‌ها و درمان آن 

تعداد زيادی از خانم‌ها، مخصوصاً در سنين بالا، دچار مشکلات مربوط به مثانه و کنترل ادرار می‌شوند و از ابراز اين موضوع خجالت می‌کشند؛ چرا که تصور می‌کنند وقتی کسی آموزش توالت رفتن را آموخت، بايد هميشه قادر باشد تا خود را کنترل کند!


اين مشکل در دوران سالمندی نيز در ميان اين افراد، زياد ديده می‌شود و هيچ‌کس نمی‌خواهد و دوست ندارد ديگران متوجه اين موضوع شوند چرا که تکرر ادرار و گاه بی‌اختياری، نشان دهنده‌ی پيری است. اما از هر سه خانم، يک نفر با تکرر ادرار ، زير ۳۵ سال سن دارد.

 

✅ درمان
نشت ادرار در هر حالت و موقعيت، امری غيرطبيعی است اما نبايد نگران شد، چرا که درمان‌های مختلفی برای اين افراد و افرادی که دچار تکرر ادرار می‌شود، وجود دارد بنابراين اگر شما دچار چنين مشکلی هستيد، خجالت نکشيد و پزشک خود را از اين موضوع آگاه کنيد. پزشک هرگز در مورد شما قضاوت نمی‌کند و حتماً در رفع مشکل به شما کمک می‌کند.
قدم اول تعيين يک قرار ملاقات با پزشک، قدم دوم رفتن نزد پزشک و قدم سوم بيان مشکل يعنی من دچار بی‌اختیاری ادرار يا نشت ادرار شده‌ام، می‌باشد.
به همين سادگی! بقيه را به پزشک بسپاريد.

 

تنها کافی است به پرسش‌های او پاسخ دهيد تا راه‌حل و درمان‌های مناسب را به کار ببنديد.
اگر سعی کنيد خودتان مشکل خود را حل کنيد، مطمئن باشيد که وضع بدتر خواهد شد.
بعضی از خانم‌ها که مبتلا به مثانه‌ی بيش ‌فعال هستند، دريافت مايعات خود را محدود کرده و اين می‌تواند سبب بروز عفونت و التهاب مثانه شود.
تکرر ادرار امری طبيعی ‌نيست اما در سال‌های قبل از يائسگی شايع است.

 

به گفته‌ی محققان مايوکلينيک، داروها، تغييرات رژيم ‌غذايی و ورزش‌هایی به نام کژل، برای تقويت عضلات می‌تواند به کنترل ادرار کمک شايانی کند.
اما بی‌اختیاری ادراری می‌تواند علامتی از يک بيماری زمينه‌ای باشد و نياز به ارزيابی‌های بيشتری داشته باشد، حتی می‌تواند عارضه‌ی جانبی دارويی باشد که شما دريافت می‌کنيد.